Κ. Νοτοπούλου: Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης αντί να υπερασπιστεί σθεναρά την πόλη και τα συμφέροντά της επιχαίρει τις εξαγγελίες του κ.Μητσοτάκη σαν να ήταν βουλευτής της ΝΔ

Ο κ. Ζέρβας οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι εκπρόσωπος του εργολάβου

«Και να σταθεί στο ύψους του ρόλου του»

Η δήλωση της Κ. Νοτοπούλου:

Η Θεσσαλονίκη έχει αποκτήσει όλα τα χαρακτηριστικά για να μετεξελιχθεί σε πρωτεύουσα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης μέσα από ένα πλέγμα πολιτικών πρωτοβουλιών και έργων μεταφορών και υποδομών και μεταφορών.
Με το καλημέρα σας όμως, η νέα κυβέρνηση ανακοίνωσε το σταμάτημα μεγάλων έργων όπως το ΜΕΤΡΟ και το στρατόπεδο Γκόνου.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης αντί να υπερασπιστεί σθεναρά την πόλη και τα συμφέροντά της επιχαίρει τις εξαγγελίες του κ.Μητσοτάκη σαν να ήταν βουλευτής της ΝΔ.
Και αναφέρομαι κυρίως στο έργο του ΜΕΤΡΟ και στα αρχαία της Βενιζέλου.
Πρόκειται για μια μάχη ανάμεσα στις δυνάμεις που θέλουμε η πόλη μας να αποκτήσει υποδομές και εκείνους που θέλουν να την παραδώσουν στα ιδιωτικά συμφέροντα. Το διακύβευμα λοιπόν είναι αν θα ολοκληρωθεί το έργο ή αν θα ξανά γίνει όμηρος των εργολαβικών συμφερόντων.
Μέχρι το 2015 το έργο ήταν ανέκδοτο, η πόλη γεμάτη τρύπες, η αγορά διαλύθηκε χρήματα δεν υπήρχαν ενώ το ελληνικό δημόσιο πλήρωνε εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις.
Σήμερα το έργο ολοκληρώνεται.
Οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί στο 100%
Οι σταθμοί έχουν ολοκληρωθεί στο 95% πλην της Βενιζέλου.
Η ευθύνη του εργολάβου είναι να τελειώσουμε τον Οκτώβριο. Και έως το 2021 να λειτουργεί όλο το ΜΕΤΡΟ και η επέκταση στην Καλαμαριά. (εκτός από τον σταθμό Βενιζέλου)
Και μέσα σε μια εβδομάδα ανακοινώνεται ότι :
Σταματάει το έργο για να παραδοθεί το 2023 και ότι θα αποσπαστούν τα αρχαία.
Για να το πούμε διαφορετικά.
Είχαμε ψευτοδίλημμα ή Μετρό ή Αρχαία
Καταφέραμε και μετρό και αρχαία.
Και μας πηγαίνετε στο ούτε ΜΕΤΡΟ ΟΥΤΕ ΑΡΧΑΙΑ
Ο κ. Ζέρβας όχι μόνο δεν αντιδρά αλλά μαζί με τον κ.Σιμόπουλο διατηρούν και την πρωτοβουλία.
Και ρωτώ. Ποιος ενημερώνει τον κ. Ζέρβα και ποιον εκπροσωπεί ο κ. Ζέρβας;
Το 2016 που ξεκολλήσαμε το έργο του ΜΕΤΡΟ ο κ. Καλαφάτης έλεγε ότι κοροϊδεύουμε και δεν έχουμε χρονοδιάγραμμα. Τώρα που έχουμε γιατί δεν ακολουθείται και ποιον εξυπηρετείτε;
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ο εργολάβος δεν είχε ζητήσει παράταση.
Από την στιγμή λοιπόν που τεχνική λύση υπάρχει, χρονοδιάγραμμα υπάρχει, αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων υπάρχουν , από πού ορμώμενος ζητάτε να καθυστερήσει το έργο και προκρίνετε τελικά αυτήν την λύση;
Η απόσπαση – η κατασκευή του Σταθμού- επανατοποθέτηση έχουν μελέτη;
Εχει μελέτη αυτή η λύση; ΟΧΙ
Πόσο χρόνο για να γίνει; 25-30 εκατομμύρια ευρώ λέει ο κ. Καραμανλής
Ενώ η μελέτη για in situ έχει κατατεθεί αλλά δεν έχει εγκριθεί η υπηρεσία θα αποφασίσει όταν εγκρίνει την μελέτη
ΖΗΤΟΥΜΕ
Καμία παράταση να μην δοθεί για το έργο εκτός  της Βενιζέλου
Να ολοκληρωθεί η μελέτη για την in situ λύση και αν γίνεται να τρέχει παράλληλα μελέτη και για απόσπαση για να μην μιλάτε στον αέρα
Να σωθούν τα αρχαία ως σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά και τοπόσημο για την πόλη και τουριστικό προορισμό.
Να προχωρήσει ο σχεδιασμός για τον ενιαίο φορέα συγκοινωνιών στην πόλη , να διατηρήσουν φυσικά τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
Να παραδώσουν 12 από τους 13 σταθμούς τέλος του 2020 σύμφωνα με το δικό μας χρονοδιάγραμμα και την Βενιζέλου χωριστά το 2023 με κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Η απόσπαση είναι παράνομη πράξη.
Σήμερα λοιπόν λέει ο κ. Δήμαρχος απόσπαση.
Χωρίς μελέτη, χωρίς προϋπολογισμό χωρίς χρονοδιάγραμμα.
ΠΟΙΟΣ το λέει στον Δήμαρχο;
Ας δούμε ποιος κερδίζει και ποιος χάνει.
Εργολάβος:
Δεν πιέζεται να παραδώσει το έργο.
Δεν ξεπληρώνει για επίσπευση διαδικασιών.
Θα διεκδικήσει αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις
Για να έχουμε μια εικόνα.
Το 2016 είχε ολοκληρωθεί το 33%
Οι διεκδικήσεις ήταν 1,1 δις και επιδικάστηκαν κάτι λιγότερο από 200 εκατομμύρια.
Σήμερα έχουμε ολοκληρώσει το 75% του έργου.
Η ΠΟΛΗ:
δεν θα έχει μετρό για τουλάχιστον 2 χρόνια ακόμη πέραν του χρονοδιαγράμματος.
Θα καταστραφεί η κληρονομιά μας χάνοντας έναν σπουδαίο προορισμό
Θα κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο αποζημιώσεις δωράκι στον εργολάβο.
Ο κ. Ζέρβας οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι εκπρόσωπος του εργολάβου αλλά δήμαρχος της πόλης και να σταθεί στο ύψους του ρόλου του.
Και εμείς οι προοδευτικές δυνάμεις της Θεσσαλονίκης οφείλουμε να δώσουμε ξανά μάχη και θα την κεδίσουμε.
Έχουμε με το μέρος μας το δίκαιο
Το νόμο
Το κόστος
Το χρόνο
Την κοινωνία