Πώς μπορώ να ελέγξω τη διατροφή μου τις ημέρες των γιορτών!Γράφει η Ευαγγελία Παρμαξίδου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και μαζί τους και οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και άλλες πολλές «ύπουλες» λιχουδιές, που έχουν βάλει …
σκοπό να σε βγάλουν από το πρόγραμμά της διατροφής σου!

Χαλάρωσε!! Οι γιορτές είναι μία χαρούμενη περίοδος για όλους! Όλοι πρέπει να απολαύσουμε τις ημέρες αυτές, πράγμα που σημαίνει ότι το άγχος του βάρους μας δε θα έπρεπε να μας απασχολήσει.

Υπάρχουν λοιπόν τρόποι να παραμείνεις στο υγιεινό πρόγραμμα σου…αλλά και να απολαύσεις χωρίς ενοχές τα αγαπημένα σου γλυκά και φαγητά!

1. Τηρώ πιστά τα 3ώρα μου.
Όπως γνωρίζουμε, τρώγοντας κάθε 3 ώρες διατηρούμε τη γλυκόζη μας σε φυσιολογικά επίπεδα. Άρα, έτσι κρατώ το μεταβολισμό μου σε εγρήγορση και αποτρέπω την αποθήκευση λίπους.

2. Κάνω σωστούς συνδυασμούς τροφίμων όπου κι αν είμαι.
Προσπαθώ δηλαδή κάθε κύριο γεύμα μου να αποτελείται από μία μερίδα αμύλου, μία μερίδα πρωτεϊνούχας τροφής και μία μερίδα φρέσκιας τροφής (3αδα)! Ενώ τα ενδιάμεσα σνακ μου αρκεί να αποτελούνται από 1 τρόφιμο από 2 από τις παραπάνω ομάδες (2αδα)! Άρα, αν βρεθώ σε ένα πάρτυ θα προσθέσω στο πιάτο μου μία μερίδα κρέατος/ψαριού ή τυριού ή αυγού κλπ και 1 μερίδα ρυζιού ή πατάτας ή ψωμιού (αν υπάρχει ολικής άλεσης το προτιμώ) και μία μερίδα σαλάτα.
Αντιστοίχως τα σνακ μου μπορούν για παράδειγμα να είναι μία μερίδα ξηρών καρπών και αποξηραμένων φρούτων.

3. Πριν φάω οποιαδήποτε λιχουδιά τρώω το προκαθορισμένο υγιεινό σνακ μου.
Αν παρουσιαστεί ένας πειρασμός δεν ωφελεί να τον στερηθώ, όμως φροντίζω να φάω πρώτα το θρεπτικό σνακ μου που θα χαρίσει στον οργανισμό μου τα πολύτιμα συστατικά του κι έπειτα μπορώ να καταναλώσω οποιαδήποτε λιχουδιά!

4. Δεν πηγαίνω νηστικός σε συγκεντρώσεις.
Αν γνωρίζω ότι θα βρεθώ σε κάποια εκδήλωση ή συνεύρεση στην οποία θα υπάρχει φαγητό φροντίζω να μην είμαι τελείως νηστικός. Έχοντας τη γλυκόζη μου ρυθμισμένη θα έχω τον έλεγχο της ποσότητας της μερίδας μου οπότε θα αποφύγω πιθανή υπερκατανάλωση φαγητού.

5. Δεν ξεχνάω την ενυδάτωσή μου.
Το νερό είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργιά του μεταβολισμού καθώς και για πάρα πολλές σημαντικές διεργασίες του οργανισμού μας όπως τη διαδικασία της πέψης και της απορρόφησης των θρεπτικών συστατικών. Φρόντισε να καταναλώνεις 8-10 ποτήρια νερού ημερησίως.

6. Συνεχίζω την καθημερινή μου φυσική δραστηριότητα.
Οι πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις ίσως σε βγάλουν από το καθημερινό σου πρόγραμμα, προσπάθησε όμως να μην παραλείπεις την άσκηση σου! Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει την ημέρα των Χριστουγέννων να πας γυμναστήριο, μπορείς όμως να βγεις για έναν περίπατο με ένα αγαπημένο σου πρόσωπο στη στολισμένη πόλη σου! Θα ενισχύσεις το μεταβολισμό σου, θα βοηθήσεις τη διαδικασία της πέψης και οι ορμόνες που θα παραχθούν θα βελτιώσουν τη διάθεσή σου.

7. Δε ζυγίζομαι.
Η πιθανή κατανάλωση αλκοόλ, καθώς και η αυξημένη κατανάλωση απλών υδατανθράκων οδηγούν στην κατακράτηση υγρών. Η κατακράτηση αυτή στη ζυγαριά μεταφράζεται ως επιπλέον βάρος το οποίο όμως πιθανότατα να επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα όταν επανέλθει και η διατροφή σου στα συνηθισμένα.

8. Προσέχω την κατανάλωση αλκοόλ.
Το αλκοόλ έχει κατηγορηθεί (δικαίως) για πολλές ασθένειες όταν καταναλώνεται συχνά και μακροχρόνια. Ωστόσο, αν τηρήσεις το μέτρο και φροντίσεις να πιείς μικρές ποσότητες τις ημέρες των γιορτών δεν κινδυνεύεις. Απόφυγε να πιείς αλκοόλ νηστικός, καθώς η τροφή επιβραδύνει την απορρόφησή του και θυμήσου μετά το ποτό να καταναλώσεις 1-2 ποτήρια νερό για να περιορίσεις την αφυδάτωση. Προτίμησε κρασί και μπύρα αν έχεις τη
Δυνατότητα.

9. Αφήνω τον εαυτό μου να χαλαρώσει!
Τελευταίο αλλά σημαντικότερο!!
Είναι απαραίτητο και ωφέλιμο να περάσεις τις γιορτινές ημέρες με αγαπημένα πρόσωπα, να κάνεις πράγματα που σε γεμίζουν χαρά και ηρεμία και διώχνουν το stress της καθημερινότητας! Μην αφήσεις αυτές τις ημέρες να τις χαλάσει το νούμερο της ζυγαριάς..Αυτά που πραγματικά σε κάνουν ευτυχισμένο δεν έχουν μονάδα μέτρησης!