Τί προκαλεί στρες στο σώμα σας και πώς να το αντιμετώπισετε

670_743bbcd7-8a87-4c31-ba02-0f7972fa51cb

Τα ανεβασμένα επίπεδα του στρες σε συνδυασμό με κάποιες λανθασμένες συνήθειες είναι συνήθως οι βασικοί υπεύθυνοι για κάποια συμπτώματα που μας ταλαιπωρούν συχνά. Μάθετε ποια είναι και πώς θα τα αντιμετωπίσετε.

Για κάποιους, ένα πιεστικό deadline αρκεί για να πάθουν ημικρανία ενώ οι καθημερινές υποχρεώσεις μπορούν να τους δέσουν το στομάχι κόμπο! Το στρες, είναι γνωστό ότι σωματοποιείται με αποτέλεσμα οι περισσότεροι από εμάς να έχουμε ένα ή και περισσότερα ευαίσθητα σημεία που …αναστατώνονται κάθε φορά που τα επίπεδα του ανεβαίνουν. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Αυχένας

Το πρώτο σημάδι σωματοποίησης του στρες είναι η κακή στάση του σώματος που μπορεί να ευθύνεται για διάφορους μυϊκούς πόνους. Επιπλέον όταν έχουμε άγχος ο εγκέφαλος απελευθερώνει μηνύματα που απαιτούν να είμαστε σε ετοιμότητα ενώ εκκρίνει χημικά που σφίγγουν τους μυς ειδικά εκείνους που ενώνονται με την ωμοπλάτη. Έτσι ιδιαίτερα όταν είναι χρόνιο το στρες προκαλεί μυϊκό σπασμό και πόνο σε διάφορα σημεία στο σώμα μας και ειδικά στην πλάτη και στον αυχένα.

Τι μπορείτε να κάνετε:

  • Αποφύγετε να κουβαλάτε βαριές τσάντες όταν ψωνίζετε. Φροντίστε επίσης η τσάντα που κρατάτε καθημερινά να έχει μακρύ λουρί ώστε να την περνάτε σταυρωτά στο στήθος αντί να την κρεμάτε από τη μία μεριά ή προτιμήστε ένα σακίδιο.
  • Μην κρατάτε το ακουστικό του τηλεφώνου ανάμεσα στο αυτί και τον ώμο. Κρατήστε το με το χέρι κάνοντας συχνές εναλλαγές από το ένα αυτί στο άλλο ή πάρτε μία συσκευή με ανοιχτή ακρόαση.
  • Αν δουλεύετε μπροστά σε υπολογιστή φροντίστε να κάθεστε ίσια κοιτάζοντας ευθεία μπροστά στην οθόνη κι όχι πλαγίως. Το ίδιο ισχύει και για την τηλεόραση.
  • Επενδύστε σ ένα ορθοπεδικό μαξιλάρι. Όταν κοιμάστε το μαξιλάρι πρέπει να καλύπτει το κενό μεταξύ των ώμων και του λαιμού. Δηλαδή το κεφάλι σας δεν πρέπει να είναι ούτε πιο χαμηλά αλλά ούτε και πιο ψηλά από τον λαιμό.
  • Εξασκείστε τους κοιλιακούς σας. Όσο πιο δυνατοί είναι τόσο πιο ίσια θα κρατάτε την πλάτη σας και η στάση σας θα είναι καλύτερη.
  • Μην κάθεστε πολύ ώρα στην καρέκλα όταν δουλεύετε. Αποκτήστε τη συνήθεια να σηκώνεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να περπατήσετε.
  • Θυμηθείτε να διατηρείτε σωστή στάση σώματος δηλαδή η κοιλιά μέσα, η πλάτη ίσια και το κεφάλι ψηλά.
  • Το μασάζ έχει ευεργετικές επιδράσεις όχι μόνο στην καταπολέμηση του στρες αλλά κυρίως στην ανακούφιση από τον πόνο αφού δίνει την ευκαιρία στο νευρικό σύστημα να χαλαρώσει.

Κεφάλι

Ζαλάδα, ίλιγγος, ημικρανία, πονοκέφαλος είναι τα συνηθισμένα καμπανάκια που χτυπάει ο οργανισμός μας όταν το στρες αγγίζει υψηλά επίπεδα. Η ένταση μετά από μια δύσκολη ημέρα συνήθως χτυπά στα πιο ευαίσθητα σημεία όπως είναι τα αιμοφόρα αγγεία στο κεφάλι. Το στρες επίσης διαταράσσει το ενδοκρινολογικό μας σύστημα γεγονός που μπορεί επίσης να προκαλέσει πονοκέφαλο, ζαλάδα ή ημικρανία υποστηρίζουν οι νευρολόγοι.

Τι μπορείτε να κάνετε:

  • Για την ημικρανία αποφύγετε το τυρί, τη σοκολάτα, το αλκοόλ, τα αναψυκτικά, την υπερκατανάλωση καφέ και τη χρήση μη συνταγογραφημένων φαρμάκων.
  • Για τον πονοκέφαλο δοκιμάστε να κάνετε ένα χλιαρό μπάνιο -κι όχι καυτό ή ζεστό όπως συνηθίζουν αρκετοί.
  • Κατά τη διάρκεια της ημέρας μη μένετε πολλές ώρες νηστική γιατί είναι πιο πιθανό να πάθετε πονοκέφαλο.
  • Η αρωματοθεραπεία με λεβάντα μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε το βράδυ ώστε να κοιμηθείτε καλύτερα.

Στομάχι ή έντερο

Το στομάχι μας δεν “χωνεύει” μόνο το φαγητό αλλά και φόβους, ανησυχίες, ενοχές και πάσης φύσεως άγχη. Για αυτό είναι αρκετά συνηθισμένο το στρες όταν σωματοποιείται να χτυπάει το γαστρεντερικό σύστημα με συμπτώματα όπως ναυτία, εμετοί, δυσπεψία, καούρες και πόνο στο στομάχι ενώ είναι δεδομένο ότι επιδεινώνει ήδη υπάρχοντα γαστρεντερικά προβλήματα. Το κέντρο των συναισθημάτων στον εγκέφαλο επικοινωνεί άμεσα με το στομάχι αυξάνοντας τα γαστρικά υγρά και τα οξέα του στομάχου σε υπερβολικό βαθμό γεγονός που αποτελεί αιτία για πολλά προβλήματα όπως γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και έλκος. Το στρες επίσης επηρεάζει την κινητικότητα του εντέρου προκαλώντας διάρροια ή αντίθετα δυσκοιλιότητα.

Τι μπορείτε να κάνετε:

  • Μην μένετε ποτέ νηστική ή με άδειο στομάχι για πολλές ώρες. Μικρά και συχνά γεύματα καθώς επίσης και η συνήθεια να τρώτε αργά και να μασάτε καλά βοηθούν τόσο το ευαίσθητο στομάχι όσο και το ευερέθιστο έντερο.
  • Αν υποφέρετε από δυσπεψία ή καούρες αποφύγετε να πηγαίνετε κατευθείαν από το τραπέζι στον κρεβάτι. Αφήστε να περάσουν τουλάχιστον δύο ώρες μετά το τελευταίο σας γεύμα πριν πάτε για ύπνο.
  • Αποφύγετε το αλκοόλ, το κάπνισμα, τα καρυκεύματα, τα λιπαρά και τα τηγανιτά.
  • Αν έχετε δυσκοιλιότητα αυξήστε την πρόσληψη νερού και φυτικών ινών και εντάξτε στο πρόγραμμά σας την καθημερινή άσκηση.

Δέρμα

Το άγχος μπορεί να επιδεινώσει την ακμή καθώς και πολλές ακόμα δερματικές διαταραχές όπως η ψωρίαση, το έκζεμα, η ξηροδερμία και οι αλλεργίες. Επίσης ρίχνει το ανοσοποιητικό σύστημα κάτι που μπορεί να ευθύνεται για την εκδήλωση αυτοάνοσων νοσημάτων ενώ ενεργοποιεί την παραγωγή ισταμίνης που με τη σειρά της επιδεινώνει τις αλλεργίες.

Τι μπορείτε να κάνετε:

  • Πίνετε πολύ νερό ειδικά αν πάσχετε από ακμή ή ατοπική δερματίτιδα.
  • Τηρείτε αυστηρά τις συνθήκες υγιεινής κρατώντας μακριά τα χέρια σας από την προβληματική περιοχή (μη “σπάτε” σπυράκια, μην τρίβουμε ή ξύνετε το δέρμα) φροντίζοντας να χρησιμοποιείτε τα κατάλληλα για την περίπτωσή σας καθαριστικά και ενυδατικά προϊόντα.
  • Μη χρησιμοποιείτε καλλυντικά του εμπορίου γιατί μπορεί να επιδεινώσουν το πρόβλημα. Απευθυνθείτε στο δερματολόγο, ο οποίος μπορεί να σας συστήσει ειδικά φαρμακευτικά καλλυντικά.

Tip.

Για κάθε σύμπτωμα που επιμένει θα πρέπει να επισκεφτείτε τον γιατρό ο οποίος, ανάλογα με τη διάγνωση, θα σας δώσει τις κατάλληλες οδηγίες ή θα συστήσει την έναρξη θεραπείας για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Πηγή:  formamag.gr