Πως να καθυστερήσετε τη γήρανση

tromaktiko

Τα χρόνια περνούν και δεν γυρνούν πίσω και μαζί τους παίρνουν την νιότη,ωστόσο,όμως,ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να… διατηρηθεί σε καλή φυσική κατάσταση και να καθυστερήσει η γήρανση εάν οι συνήθειες μας είναι φιλικές προς αυτόν.

Η παράταση της νεότητας είναι ένα ζήτημα που απασχολεί γυναίκες και άντρες από καταβολής κόσμου. Τα χρόνια μπορεί περνούν και όπως δεν μπορούμε να σταματήσουμε το χρόνο έτσι δεν μπορούμε να σταματήσουμε την φυσική συνέπεια που έχει στον οργανισμό μας και το σώμα μας. Ωστόσο, μπορούμε να καθυστερήσουμε τη γήρανση εάν αποφύγουμε τα ακόλουθα, όπως μας συμβουλεύει ο Δημήτρης Γρηγοράκης,Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ-Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας-Επιστημονικός Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Να αποφεύγετε:

1. Κάπνισμα: επιδρά βλαπτικά στο κολλαγόνο, στην ελαστίνη και αυξάνει την παραγωγή ελεύθερων ριζών. Αποτέλεσμα είναι η εμφάνιση λεπτών γραμμών και ρυτίδων, κυρίως γύρω από το στόμα και τα μάτια.
2. Υπερβολική έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία: Η χρόνια επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης του δέρματος. Είναι μία αθροιστική διαδικασία που εξαρτάται από τη συνολική ποσότητα της υπεριώδους ακτινοβολίας που έχει δεχθεί ένα άτομο από την αρχή της ζωής του και του τύπου της επιδερμίδας του.
3. Υπερφαγία: η παχυσαρκία και το υπερβάλλον σωματικό βάρος αποτελούν τις πιο συχνές αιτίες μείωσης της διάρκειας ζωής και αυξάνουν τους πρόωρους θανάτους. Κάτι τέτοιο οφείλεται στο γεγονός ότι το αυξημένο σωματικό βάρος και λίπος αλλοιώνει το γονιδιακό μας υλικό.
4. Καθιστική ζωή: συνδέεται άμεσα με τη γήρανση και τη μείωση του προσδόκιμου επιβίωσης μιας και αυξάνει τον κίνδυνο για χρόνια νοσήματα, όπως τα καρδιαγγειακά, η υπέρταση και ο σακχαρώδης διαβήτης.
5. Αλκοόλ: Τα ανησυχητικά νέα έρχονται από τους ειδικούς του Πανεπιστημίου του Μιλάνο, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι το αλκοόλ επιταχύνει τη φθορά ενός μέρους των κυττάρων που σχετίζεται με τη γήρανση.

Ωστόσο, για καλή μας τύχη η φύση συνεχίζει να μας προστατεύει χαρίζοντάς μας τροφές που προστατεύουν από τα γηρατειά και από παθήσεις που σχετίζονται με το πέρασμα των χρόνων και τη διαδικασία γήρανσης.

Να προτιμάτε:

Eλαιόλαδο: περιέχει πολυφαινόλες, ισχυρά αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην πρόληψη χρόνιων νοσημάτων.

Γιαούρτι: Αν και δεν έχουν αποδειχτεί άμεσες ιδιότητες του γιαουρτιού όσον αφορά την αντιγηραντική του ικανότητα, το γιαούρτι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, που βοηθά στην απομάκρυνση της οστεοπόρωσης και περιέχει καλά βακτήρια που βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των εντέρων, ενώ παράλληλα περιορίζουν τα περιστατικά ασθενειών των εντέρων που σχετίζονται με την προχωρημένη ηλικία.

Ξηροί καρποί

Έρευνες σε συγκεκριμένους πληθυσμούς έχουν δείξει ότι τρώγοντας ξηρούς καρπούς κερδίζουν 2,5 περίπου παραπάνω χρόνια ζωής. Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιες πηγές καλών λιπαρών και προσφέρουν οφέλη παρόμοια με αυτά που σχετίζονται με το ελαιόλαδο.

Κρασί

Η κατανάλωση αλκοόλ σε μέτριες ποσότητες προστατεύει από τις καρδιαγγειακές νόσους, τον διαβήτη και την απώλεια μνήμης λόγω ηλικίας. Οποιοδήποτε είδος αλκοολούχου ποτού φαίνεται να έχει τέτοια οφέλη, αλλά το κόκκινο κρασί αποτελεί το επίκεντρο των ερευνών. Περιέχει ρεσβερατρόλη, συστατικό που συμβάλλει στα οφέλη και σύμφωνα με έρευνες σε ζώα, μπορεί να ενεργοποιήσει γονίδια που επιβραδύνουν το κυτταρικό γήρας.