Τα καρύδια σύμμαχοι στην υγεία της καρδιάς

670_9fcb2296-6044-4bfc-b67f-4d5154429a46

Πολυάριθμες έρευνες αποδεικνύουν τον τελευταίο καιρό ότι η κατανάλωση μιας μερίδα καρυδιών περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα προσφέρει προστασία ενάντια στα καρδιαγγειακά και έχουν θετική επίδραση στους άνδρες, τις γυναίκες και στους ηλικιωμένους με υπέρταση.

 

Δεδομένου ότι τα καρύδια αποτελούν τρόφιμα πλούσια σε λίπος (περίπου 80% των θερμίδων στα καρύδια προέρχονται από το λίπος), οι επιστήμονες άρχισαν να διερευνούν ποια συστατικά των καρυδιών είναι υπεύθυνα για τα ευεργετικά αποτελέσματά τους.

 

Οι περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ολοένα και περισσότερο ότι η καρδιοπροστατευτική δράση των καρυδιών οφείλεται στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε πολυακόρεστα (ω-3, ω-6) λιπαρά οξέα, που μειώνουν την LDL – κακή χοληστερόλη και τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα.

 

Επιπρόσθετα, τα καρύδια χαρακτηρίζονται από υψηλές ποσότητες βιταμίνης Ε, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και τους αποτρέπει από το να επιτίθενται στα υγιή κύτταρα. Επιπλέον, η περιεκτικότητα των καρυδιών σε φυλλικό οξύ, παρεμποδίζει την αύξηση των επιπέδων ομοκυστεΐνης, που αποτελεί έναν άλλο παράγοντα κινδύνου για τις καρδιακές παθήσεις.

 

Τέλος, το μαγνήσιο των καρυδιών βοηθάει στον έλεγχο της πίεσης αίματος, ενώ η παρουσία των φυτοοιστρογόνων και των στερολών συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς.

 

Ο καρδιοπροστατευτικός ρόλος των καρυδιών οφείλεται επίσης και στην αντιφλεγμονώδη δράση τους, χάρη στην αργινίνη που περιέχουν. Η αργινίνη αποτελεί αμινοξύ, το οποίο παράγει νιτρικά οξείδια, τα οποία προάγουν τη σωστή λειτουργία των αγγείων και των αρτηριών, διευκολύνοντας έτσι την αιματική ροή.

 

Επιπρόσθετα οφέλη από την αντιφλεγμονώδη δράση των καρυδιών αποτελεί και η συμβολή τους στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2 και διάφορων μορφών καρκίνου (π.χ. παχέως εντέρου).

 

Όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω, με την κατανάλωση μιας χούφτα καρυδιών συχνά μέσα στην εβδομάδα, η υγεία της καρδιάς ενδυναμώνεται. Εντούτοις, δεδομένου ότι τα καρύδια είναι υψηλά σε θερμίδες πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Είναι επίσης καλύτερο να καταναλωθούν τα καρύδια στη φυσική ακατέργαστη μορφή τους. Το ψήσιμο ή το καβούρντισμα ή η προσθήκη αλατιού μπορεί να μειώσει την ευεργετική τους δράση.

 

Τέλος, τα άτομα τα οποία είναι αλλεργικά στα καρύδια θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση τους, δεδομένου ότι μπορεί να οδηγήσουν σε αναφυλακτικό σοκ.

Πηγή: Fthis